Celine

Content Embedded Literacy Education for the New Economy

Το έργο αφορούσε τις δεξιότητες του γραμματισμού που απαιτούνται σε κάθε εργασιακό χώρο και την ανάπτυξη τους μέσω ειδικά σχεδιασμένων προγραμμάτων κατάρτισης. Στα πλαίσια της «νέας οικονομίας» αναγνωρίστηκε η ανάγκη για ανάπτυξη και απόκτηση δεξιοτήτων που δεν αφορούν αποκλειστικά έναν επαγγελματικό χώρο αλλά είναι απαραίτητες για οποιαδήποτε σύγχρονη εργασία, όπως οι δεξιότητες γραμματισμού. Το έργο πέρα από την αποτύπωση της παρούσας κατάστασης σχετικά με αυτές τις δεξιότητες αφορούσε στην δημιουργία του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού ώστε οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης να αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της ανάπτυξης αυτών των δεξιοτήτων στους καταρτιζόμενους και να τις εφαρμόζουν στην πράξη. Σημαντικά προϊόντα του έργου αποτέλεσαν το καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό για την εκπαίδευση εκπαιδευτών καθώς και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για να υποστηρίξει τους εκπαιδευτές ώστε να ενσωματώσουν τις δεξιότητες γραμματισμού στην διδασκαλία τους.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 2007 - 2009

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci

Calo

Self Employment for Ethnic Minorities

Περιγραφή του έργου: Το έργο απευθύνθηκε σε άτομα της κοινότητας των Ρομά και στόχος του ήταν η προώθηση της ισότητας των ευκαιριών και της πρόσβασης σε αρχική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση. Πιο συγκεκριμένα, το έργο περιελάμβανε την εκπόνηση μελετών για την αποτύπωση του εκπαιδευτικού και επαγγελματικού επιπέδου που χαρακτηρίζει τα άτομα της κοινότητας καθώς και για την χαρτογράφηση των αναγκών τους για εκπαίδευση και κατάρτιση σε συνδυασμό με τις ανάγκες και τις τάσεις που επικρατούσαν στην ελληνική κοινωνία. Οι μελέτες αυτές αποτέλεσαν την πυξίδα για την υλοποίηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης που απευθύνονταν σε Ρομά, ως μέσο για την επιστροφή τους στην κατάρτιση, την διευκόλυνση της πρόσβασης τους σε εκπαιδευτικά αγαθά και την επαγγελματική τους αποκατάσταση μέσω της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας και της αυταπασχόλησης.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 1997 - 1999

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci

Training Tourism Site Network

Το έργο επικεντρώθηκε στην ανάγκη για ανταλλαγή πληροφόρησης και εκπαίδευσης σχετικά με τη συνεχή ανάπτυξη τουριστικών προορισμών. Το έργο κάλυψε την ανάγκη πολλών επαγγελματιών της τουριστικής βιομηχανίας για ανταλλαγή τεχνογνωσίας, εμπειριών και γνώσης και για συνεργασία σε προγράμματα που ασχολούνται με διάφορους προορισμούς ή χώρες Έτσι, στα πλαίσια του έργου, μία ομάδα Ευρωπαίων Ειδικών συγκεντρώθηκε και δημιούργησε ένα δίκτυο, το «Tourism Site Network (TTS): information and training Network for the sustainable development of Tourism Destinations in Europe». Βασικός στόχος του δικτύου είναι να δώσει τη δυνατότητα για μόνιμη, υψηλής ποιότητας ανταλλαγή γνώσης και τεχνογνωσίας ανάμεσα στα μέλη του δικτύου μέσω του Διαδικτύου. Επίσης, το Tourism – Site Network έδωσε τη δυνατότητα στα μέλη του να συναντιούνται και να συνεργάζονται σε διάφορα προγράμματα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και ειδικότερα στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων και μαθησιακού υλικού σχετικά με την τουριστική ανάπτυξη.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 2003 - 2005

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci

Flexpool Multimedia Networker

Στόχος του έργου ήταν η ανάπτυξη μίας μεταβιβάσιμης αντίληψης για την δημιουργία ευέλικτων μορφών εργασίας με την χρήση νέων τεχνολογιών. Στα πλαίσια του έργου δημιουργήθηκε «πηγή επαγγελματιών» που είχαν την δυνατότητα να αναλάβουν την υλοποίηση μιας ποικιλίας επαγγελματικών δραστηριοτήτων εργαζόμενοι από απόσταση. Για την δημιουργία αυτής της «πηγής» καθορίστηκαν επακριβώς οι γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που θα πρέπει να κατέχουν οι επαγγελματίες, ενώ οριστικοποιήθηκε το φάσμα των εργασιών που θα είχαν την δυνατότητα να αναλάβουν (π.χ. εκπόνηση μελετών, σύνταξη και κατάθεση προτάσεων, κλπ). Ακολούθησε κατάρτιση αυτών των επαγγελματιών στις νέες τεχνολογίες και απασχόληση τους εξ αποστάσεως σε τρέχοντα έργα. Μέσα από συντονισμένες ενέργειες δημοσιότητας προωθήθηκε η έννοια της «πηγής επαγγελματιών» και της τηλεργασίας ως εναλλακτικής για την επαγγελματική ανάπτυξη εργαζόμενων και άνεργων ατόμων.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 1996 - 1998

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci

Target

Το έργο, σε γενικές γραμμές, είχε ως στόχο την ανάπτυξη καινοτομικών ολοκληρωμένων προγραμμάτων για την επαγγελματική καθοδήγηση προσφύγων με υψηλά εκπαιδευτικά προσόντα. Περιελάμβανε δράσεις όπως την αποτύπωση της τρέχουσας κατάστασης που βιώνουν οι πρόσφυγες στις χώρες της Ευρώπης μέσω συνεντεύξεων ατόμων της ομάδας στόχου και ατόμων που εργάζονται σε κέντρα υποδοχής των προσφύγων, την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών για την βέλτιστη ενσωμάτωση τους στις κοινωνίες υποδοχής, και την δημιουργία και υλοποίηση προγραμμάτων για την επαγγελματική κατάρτιση των πολιτικών και οικονομικών προσφύγων έτσι ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση τους στην αγορά εργασίας της χώρας στην οποία διαβιούν. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν στοχευμένες δράσεις με στόχο την εξάλειψη των ρατσιστικών φαινομένων στον χώρο εργασίας, με έμφαση στην υλοποίηση θεματικών συναντήσεων στις οποίες συμμετείχαν άτομα που εργάζονται σε χώρους με υψηλό ποσοστό προσφύγων.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 1997 - 1999

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci

Eva Tools

Στόχος του έργου ήταν η αξιολόγηση των καινοτομικών στοιχείων της επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης. Στα πλαίσια του προγράμματος αναπτύχθηκαν εργαλεία και μέθοδοι για ατομική και εταιρική αξιολόγηση της συνεισφοράς της κατάρτισης και της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη της καινοτομίας στις επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, δημιουργήθηκαν τρία διαφορετικά εργαλεία με στόχο την αξιολόγηση των εργαζομένων σε επιχειρήσεις τόσο των ίδιων (αυτοαξιολόγηση) όσο και των προϊόντων και των διαδικασιών που εμπλέκονται στην εργασία τους και στην επιχείρηση που εργάζονται υπό το πρίσμα της καινοτομίας που απορρέει από την κατάρτιση. Οργανώθηκαν συναντήσεις εργασίας και τα εργαλεία εφαρμόστηκαν σε σημαντικό αριθμό εργαζομένων, έτσι ώστε να σταθμιστούν για περαιτέρω γενικότερη χρήση προς όφελος τόσο των ιδίων όσο και των επιχειρήσεων.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 1996 - 1998

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci

Excel

An open and distance learning programme for men and women returnees with management experience as volunteers

Το έργο πρωτίστως αφορούσε σε ένα πρόγραμμα ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και πιστοποίησης προσόντων, για άνδρες και γυναίκες που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας και έχουν διοικητική εμπειρία ως εθελοντές. Στα πλαίσια του έργου εκπονήθηκαν μελέτες σχετικά με την μορφή και την συμβολή του εθελοντισμού σε συγκεκριμένους εργασιακούς τομείς, όπως αυτός της διοίκησης, ενώ μέσα από την διερεύνηση γνώσεων και δεξιοτήτων δημιουργήθηκε ευέλικτο εκπαιδευτικό υλικό τόσο για τα άτομα που απασχολούνται εθελοντικά σε διοικητικές θέσεις όσο και για τους καθοδηγητές (μέντορες) αυτών των ατόμων που θα αναλάμβαναν την υποστήριξη της επαγγελματικής πορείας τους. Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόστηκε πιλοτικά σε προγράμματα κατάρτισης που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του έργου, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αναγνώριση και την πιστοποίηση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων που αποκτώνται και αναπτύσσονται μέσω της εθελοντικής εργασίας. Το έργο περιελάμβανε επίσης ποικίλες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την αναγνώριση της εθελοντικής εργασίας ως φορέα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 1996 - 1998

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci

Dopsies

Development Of Professional Skills In Education Staff

Βασικός στόχος του έργου ήταν η ανταλλαγή και σύγκριση υφιστάμενων μεθοδολογιών και πρακτικών για την ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων του προσωπικού που απασχολείται στην εκπαίδευση. Το έργο επικεντρώθηκε στην αναβάθμιση των επαγγελματικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης μέσα από την χρησιμοποίηση διαφορετικών εμπειριών, την ανταλλαγή ιδεών, την ανάλυση διαφορετικών «καταστάσεων μέσα στην αίθουσα» και διαφορετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και με την ανάπτυξη και ανταλλαγή κοινών εργαλείων που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μαθήματα και να διαδοθούν σε τοπικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 2010 - 2012

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci

Tacit Key

Tacit Forms of Key Competencies for Changing Employment Opportunities

Το έργο είχε ως κεντρικό στόχο να αξιολογήσει κατά πόσο είναι δυνατό να βελτιωθούν οι επαγγελματικές ευκαιρίες του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της αξιοποίησης των «δεξιοτήτων κλειδιά» που πιθανόν αποκτήθηκαν με άτυπες διαδικασίες. Πιο συγκεκριμένα, η κεντρική προβληματική του έργου αφορούσε στις «άρρητες δεξιότητες και γνώσεις», δηλαδή σε δεξιότητες και γνώσεις που ενώ είναι σημαντικές για την προσωπική και κυρίως επαγγελματική ανάπτυξη του ατόμου, δεν είναι δυνατό να αποτυπωθούν και να εξηγηθούν γραπτώς ή να μεταδοθούν από άνθρωπο σε άνθρωπο. Το έργο περιελάμβανε την διερεύνηση της σημασίας αυτών των άρρητων δεξιοτήτων, τις διαφορετικές διαστάσεις που μπορούν να λάβουν ανάλογα με το επάγγελμα, την εθνικότητα και το φύλο, και την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού σχετικά με την απόκτηση και την χρήση τους. Αυτές οι δράσεις αποτέλεσαν την βάση για την δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτές και προσωπικό της επαγγελματικής κατάρτισης έτσι ώστε να μπορούν να ανγνωρίζουν, να εκτιμούν και να αναδεικνύουν αυτές τις άρρητες δεξιότητες προς όφελος των καταρτιζομένων τους.

xroniki-periodos

Χρονική διάρκεια: 2000 - 2002

   
euro

Πηγή Χρηματοδότησης: Leonardo da Vinci